31 Temmuz 2009 Cuma

Kader Nedir ?

Bir profesörün eğer Avrupa’da doğsaydınız İran’da Müslüman şurada Hindu şurada doğsaydınız Musevi falan diye devam eden konuşmasının başını dinledim bir arkadaş facebook’ta paylaşmış. ilk bakışta doğru gibi görünüyor ama bence her insanın doğruyu bulmak istediğinde Allah tarafından mutlaka şans verildiğini ve bu şansı değerlendiren her insanın İslami bulabileceğine inanıyorum ki Müslüman olan bir kimsenin geçmişteki tüm günahları da affedileceğini düşünürsek gayet avantajlı oldukları da açık.

İnanç konusu her zaman kafama takılmıştır küçük yaşlardan beri bu konuyu merak ederim 4-5 yaşlarında dedeme dağların nasıl yapıldığını sormuştum oda hamurdan yapılıyor yağmur yağıyor önce sonra güneşle sertleşiyor demişti benimle dalga geçtiğini ancak şimdi anlayabiliyorum yalnız bu değil anladığım ilkokul öğretmenimin de tüm geri ülkelerin Müslüman olduğu söyleyerek İslam’ı insanları geri bırakan bir sistem olduğunu, namaz kılarken insanlar resmin önünde namaz kılamaz Allah anlayamıyor mu ona kıldığını diye İslam’ı alçaltma çabalarının da bir yalan olduğunu sonra öğrendim. Bu tür yalanlar lise üniversite boyunca kara propaganda şeklinde devam etti.

Yaz tatillerini daha serin bir havası olan Antalya’nın bir köyünde geçiyorum. Hava serin olunca ve hoca ezanı sanki yatağının yanında okuyor gibi olunca insanlar erken kalkıyor. Bende erken kalkıyordum uyku düzenli olmaya başladığı anlardan birisiydi babam dışarıya çıkmıştı bile anneme rüyamı anlattım, “bir adam var çocuğu hakkında konuşuyordu, çocuğunu bir çok doktora götürmüş ama tedavisini bulamadığını anlatıyordu” sonra rüyanın geçtiği yeri tasvir ettim anneme ardından babam gelince kahvaltımızı yaptık babam yaylaya gidelim bu gün dedi amcamın yanına gidelim dedi… Babamla beraber amcamın yanına gittik onun yanına birisi geldi o adam oydu rüyamdaki adam ve tüm her şey rüyamdaki gibi olmaya başladı yaşıyordum daha birkaç saat önce anlattığım rüyamı yaşıyordum. Çok heyecanlandım kalakaldım hiçbir şey söyleyemedim. O gün İslam’da en zor anlaşılan konulardan birisi olan Kader inancını anladım. Sen iradenle gidiyorsun yapıyorsun ama birisi onun olacağının bilgisine sahip. Bir kez dahi olsa tüm insanlara böyle bir şansın verildiğini düşündüm herkese görmek isteyen herkese işte kanıt istiyorsan sana kanıt diyecektir sanırım Allah.

Edadan vazgeçtim sanırım gücüm kalmadı sanırım, aşk için vermem gereken enerjiye gücüm kalmadı askere gidiyorum Ağustosun 12 sinde artık tüm gücümü orada toplamalıyım.

Bu arada Deny’le Amcasının kızları ve teyzesinin kızları hakkında konuştuk birisi sevgilisinden ayrılmış bu onları anlatırken benim Alevilerle Sünnilerin evlenememesi olayı takıldı buda geniş bir konu olduğu için sonraya saklıyorum. Yalnız Deny kuzenlerinin hiç birini sevmiyor sanırım erkek bir kuzenini anlatmıştı onu da sevmiyordu.


31.07.2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder